وزارت عدلیه در 9 ماه گذشته به 64 بنیاد خیریه جواز فعالیت صادر کرده‌است

waheed
چهارشنبه ۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۱:۴۵

وزارت عدلیه طی 9 ماه اخیر به 64 بنیاد خیریه جواز فعالیت صادر کرده که از این میان 59 جواز آن جدید بوده و پنج مورد دیگر آن تجدید جواز بوده است.

این جوازها از سوی ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه طی مراحل و صادر گردیده است. این وزارت همچنان به 27 تن متقاضی دیگر جواز فعالیت اتحادیه صادر نموده که از این میان 25 جواز آن جدید بوده و 2 دیگر آن تجدید شده اند.

 وزارت عدلیه در این مدت از صدور جواز فعالیت به 91 اتحادیه و بنیاد خیریه مبلغ 875 هزار افغانی عواید نیز جمع‌آوری و به خزانه امارت اسلامی واریز نموده‌است.

هیأت بررسی ریاست انسجام وزارت عدلیه همچنان در این مدت از دفاتر 53 اتحادیه و بنیاد خیریه و اجراآت آنها نظارت و کنترول به عمل آورده و اضافه از40 اتحادیه و بنیاد خیریه را غیر فعال تثبیت نموده است.

این ریاست در قسمت ثبت و طی مراحل اسناد اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه نیز یک سلسله سهولت‌ها را ایجاد نموده که از جمله به کاهش در ارایه استیتمنت بانکی از 2 میلیون افغانی به 500 هزار افغانی توسط متقاضی جواز فعالیت بنیاد خیریه، ایجاد دیتابیس منظم برای اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه ثبت شده در این اداره و اعطای جواز فعالیت اتحادیه به اشخاص حقیقی در بخش‌های حرفوی، صنفی و تخصصی می‌توان نام برد. 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۳:۶
Background image

رییسان جدید دو دیپارتمنت ریاست عمومی امور قانون‌گذاری وزارت عدلیه معرفی شدند

رییسان جدید برای دیپارتمنت اقتصادی و مالی و دیپارتمنت حقوق بشر و قوانین بین الملل ریاست عمومی امور قانون گذاری وزارت عدلیه که بر اساس پیشنهاد این وزارت و منظوری مقام عالی ریاست‌الوزرا. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۵۴
Background image

نظارت و بررسی ۷ دارالوکاله در ولایت قندوز

آمریت وکلای مدافع ریاست عدلیه ولایت قندوز روز چهارشنبه، ۲۹ شوال چگونگی فعالیت تعدادی از وکلای مدافع و دارالوکاله‌ها را در شهر قندوز را مورد نظارت و بررسی قرار داد.

آمریت وکلای مدافع در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۴۷
Background image

تثبیت و تشخیص بیش از یک هزار و ۲۰۰ جریب زمین امارتی در ولایت سرپل

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت سرپل روز سه شنبه، ۲۸ شوال به منظور بررسی و تثبیت ساحات غصب شده به ولسوالی سید آباد این ولایت سفر نمود.

طی این سفر هیأت تخنیکی، حدود ۱۲۴۷ جریب زمین. . .

BACK TO NEWS