گزارش کامل سال 1399 کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران

waheed
چهارشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۵ - ۱۰:۲۲
.

طوری که شما در جریان هستید، کمیسون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران بر بنیاد قانون مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران که آخرین مورد تعدیل آن در سال 1395 تصویب شد، ایجاد شده‌است. این کمیسیون متشکل از 15 اداره دولتی و یک نهاد غیر دولتی (جامعه مدنی) است و در راستای جلوگیری از قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در مرکز به ریاست وزیر عدلیه و در ولایات به ریاست والی‌های ولایت‌ها فعالیت می‌کند.

کشف جرایم و دستگیری مظنونان قاچاق انسان، رسیدگی به قضایا و به محاکمه کشانیدن متهمان، آگاهی‌دهی عامه، حمایت از قربانیان قاچاق انسان و قاچاق مهاجران و تلاش برای ایجاد هماهنگی به سطح منطقه و جهان از عمده‌ترین وظایف این کمیسیون است.

فعالیت‌ها و دستاوردهای این کمیسیون که امروز ارایه می‌شود به 3 بخش عمده شامل سکتور امنیتی، عدلی و قضایی، سکتور حمایتی و سکتور آگاهی دهی عامه تقسیم شده‌است. سکتور امنیتی عدلی و قضایی، مسوولیت کشف، شناسایی، دستگیری، تحقیق، تعقیب و محاکمه را دارد. سکتور حمایتی، مسوولیت حمایت از قربانیان قاچاق انسان و مهاجران را دارد و سکتور آگاهی دهی، مسوولیت آگاهی دهی از اضرار قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را به دوش دارد.

 

برای دریافت نسخه PDF گزارش کامل کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران روی لینک زیر کلیک کنید:

https://moj.gov.af/sites/default/files/humansmglingrep1400.pdf

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS