استرداد بیش از ۱۶۸ جریب زمین امارتی شهرک ځاځی در شرق کابل

hakeem_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۲:۲۵
.

محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی با بررسی دعوای کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها، بالای بیش از ۹۴۰ جریب زمین پارک و شهرک حبیب الله ځاځی واقع ناحیه بیست و دوم شهر کابل، ۵۲۲جریب آن را بر اساس اسناد و قباله‌ها شخصی و متباقی آن را امارتی دانست.

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها با بررسی این ساحه موضوع را جهت فیصله شرعی و قانونی به محکمه اختصاصی ارسال کرده بود که محکمه مذکور با بررسی اسناد، قباله‌ها، دلایل و شواهد موجود، ۵۲۲ جریب زمین مذکور را شخصی و متباقی آن را امارتی دانست.

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها بر اساس حکم محکمه اختصاصی، بیش از ۱۶۸ جریب زمین امارتی را در این ساحه استرداد نمود.

جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی و استرداد زمین‌های غصب شده یکی از اهداف اساسی امارت اسلامی افغانستان می‌باشد که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده به همین منظور ایجاد شده است. این کمیسیون مسوولیت دارد تا زمین‌های امارتی (سلطانی)، مرعی عامه و وقفی غصب شده را از نزد غاصبان و زورمندان و ذوالید غیر شرعی استرداد نماید و این روند در تمام ولایات افغانستان به سرعت ادامه دارد.

 این کمیسیون در کنار خود چهار محکمه اختصاصی و در هر ولایت یک هیأت تخنیکی تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده را دارد که برای رسیدن به این اهداف کار می‌کنند.