برگزاری نشست‌های هیأت‌های تخنیکی ولایات لغمان و جوزجان

hayat_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۹ - ۱۰:۲۷
.

نشست‌های هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایات لغمان و جوزجان با حضور رییسان و اعضای این هیأت‌ها برگزار شد و هیأت‌های مذکور از برخی ساحات در این ولایات نیز بازدید کردند.

در نشست هیأت تخنیکی ولایت لغمان بر ترتیب دوسیه زمین‌های تثبیت شده هفته قبلی و ارسال آن به کمیسیون مرکزی تاکید صورت گرفت.

در این نشست، درباره تثبیت زمین شهرک‌های رسمی بحث شده و بر مشاهده نقشه‌های شهرک‌های  مذکور و اجراآت مطابق آن فیصله شد.

هیأت مذکور بعد از نشست به ساحه کوچی نشین تبی کونج سفر کرده و ساحه تحت منازعه اقوام کوچی تره خیل و اکاخیل را از نزدیک مشاهده کرد. هیأت از هردو قوم پرسش‌های ضروری را مطرح کرد که بعداً درباره آن فیصله صورت خواهد گرفت.

.

در همین حال، در نشست هیأت تخنیکی ولایت جوزجان، مکتوب رهبری کمیسیون درباره یک مقدار زمین اهالی جوزجان که زمین‌های مرعی عامه را چیم شکنی کرده و در مورد آن، میان مالداران و اهالی مذکور منازعه جریان دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، گزارش تیم توظیف شده برای بررسی زمین‌های قریه‌های؛ مرنجان، سه شنبه ( شهرک ترکستان)، منگوتی، تصدی افغانگاز و ساحه زمین های مرعی عامه واقع بین ولسوالی های خواجه دوکو و قوشتپه مربوط مرکز ولایت جوزجان ارایه شده و مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست همچنان گزارش اعضای مسلکی قضایای امارت درباره جدول‌های واصله ادارات ذیربط محلی ارایه شده و جدول‌ها بررسی شد. همچنان به ریاست زراعت وظیفه داده شد که ارقام دقیق زمین‌های غصب شده را جمع آوری کند تا بر رویت آن پلان کاری سال ۱۴۰۲ تهیه شود.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS