۵۲۵۰ جریب زمین در ولایت پکتیکا امارتی تشخیص شد

hayat_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۴:۱۳
.

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت پکتیکا از زمین‌های قوم تاروخیل و زمین‌های اطراف دب در شهر شرن این ولایت بازدید کرده و۵۲۵۰ جریب زمین در اطراف دب را که از سوی برخی اشخاص تصرف شده، امارتی تشخیص نمودند. 

هیأت مذکور از قوم تاروخیل که ۷۲ هزار جریب زمین را تصرف نموده نیز خواهان ارایه اسناد گردیده و تأکید کرد که تا تصمیم نهایی این هیأت از هرنوع تصرف در این زمین خودداری کنند. این هیأت همچنان با بزرگان اقوام دیحی خیل، وروکو، کربدین، جلال خیل و گولی خیل دیدار کرده و از آنان خواستار اسناد شرعی و قانونی زمین‌های مورد منازعه گردید.

.

هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین و تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده ولایات لغمان، لوگر و میدان وردک نیز در جریان دو روز گذشته با برگزاری جلسات و اقدامات عملی از ساحات و زمین‌های غصب شده در این ولایات بازدید نمودند.

هیأت تخنیکی ولایت لغمان از ساحه کاکس ولسوالی قرغه‌ای که ۳۲۰ جریب زمین زراعتی را شامل می‌شود، بازدید کرده و ساحات غصب شده و غاصبان آن را مشخص نمود.

این هیأت همچنان از قلعه تاریخی پراو که در آن ۳.۵ جریب زمین از سوی مردم محل غصب و بالای آن خانه‌ها ساخته شده، بازدید و با مردم آن محل دیدار کرد. در این دیدار فرمان امیرالمؤمنین حفظه‌الله در مورد جلوگیری از غصب زمین برای آن‌ها تشریح گردید.

هیأت همچنین ۲ هزار جریب زمین ساحه پارک صنعتی خیروخیل را بررسی کرد و مشخص گردید که برخی قسمت‌های این ساحه از سوی مردم غصب شده و غاصبان آن نیز مشخص گردید.

.

در نشست هیأت تخنیکی ولایت لوگر موضوع زمین‌های قریه دشت آبچکان مورد بررسی قرار گرفت و به وکیل شرعی و بزرگان این قریه استعلام داده شد تا به هیأت تخنیکی پاسخ‌های قناعت بخش ارایه کنند.

.

والی ولایت میدان وردک در نشست اداری این ولایت نیز به ادارات ذیربط تأکید کرد که با هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین همکاری نمایند. او از هیأت تخنیکی نیز خواست که فرمان امیرالمؤمنین حفظه‌الله را به صورت جدی تطبیق کنند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS